Opublikowano:

Jak zrobić dobry call-to-action?

CTA to część banneru, która pomaga nam zdobyć jak najwięcej klientów, przez co, że zmusza klienta do działania. Najważniejsze jest:

  1. Ważne jest ciekawe hasło jak na przykład „Sprawdź już teraz” albo „Pobierz demo i wypróbuj!”. Demo kojarzy się z czymś darmowym przez co klienci więcej klikają w przycisk. Można wykorzystać presję czasu jaką jest „UWAGA! 3-dniowa promocja”.
  2. Wielkość też się liczy. Ważne, aby była odpowiednia ilość do pól wyszukiwania. Jeśli jest kilka wyszukiwarek na stronie warto wybrać, która jest ta ważniejsza i ją powiększyć wraz z guzikiem, a te poboczne pomniejszyć.
  3. Kolor przycisku. Większość przycisków ma kolor pomarańczowy lub zielony. Czasami też czarny lub biały. Dla niektórych wystarczy o kilka odcieni ciemniejszy kolor niż te na stronie, a dla niektórych warto wybrać kontrast.
  4. Umiejscowienie – jeśli mamy kilka buttonów to warto zmienić kolor buttonu, na który się najechało kursorem. Czyli jeśli buttony mają kolor pomarańczowy to po najechaniu kursorem mogą mieć kolor czerwony.
  5. Strzałka czy dziubek? W internecie można znaleźć wiele inspiracji, które można wykorzystać w swoim banerze. Często pokazuje kierunek w którym potencjalny klient ma patrzeć.
  6. CTA może być krótkim tekstem, który namawia nas do odwiedzenia strony.
Dodaj komentarz