Opublikowano:

Jak stworzyć dobry baner reklamowy?

Do stworzenia dobrego banneru należy unikać kilku podstawowych błędów:

  1. Większość firm zasypuje użytkowników internetu swoimi reklamami. Wystarczy kilka (3-4) różne, które będą miały podobne znaczenie oraz będą posiadały jakiś krótki slogan albo mini dowcip, wtedy potencjalny klient szybciej zapamięta daną firmę. Jeśli dwa razy nie kliknął w tą reklamę to nie kliknie także później.
  2. Reklama może być źle dopasowana kolorystycznie albo zła czcionka – przez co baner staje się nieczytelny i nieatrakcyjny dla potencjalnego klienta. Zdjęcia są źle dobrane albo słabo je widać, przez co przy drukowanie na większym ekranie powstaje pikseloza. Nie należy używać ciemnych kolorów, chociaż przy dobrym dobraniu kolorów wygląda lepiej niż przy jasnym tle.
  3. Dla użytkowników, którzy używają smartfonów i innych urządzeń nie lubią banerów, które zajmują cały ekran i trudno je wyłączyć.
  4. Mogą pojawić się partnerzy, którzy są umieszczani w różnych miejscach na banerze, przez co psuje cały efekt.
  5. Brak wyróżniających cech, które wyróżniałoby z tłumu tych samych reklam. Jeśli są dwie firmy fotograficzne niech jedna firma zaproponuje np. pokrowiec gratis, a przy następnych zakupach kupon rabatowy np. na 500zł, przez co przyciągnie wiele ludzi.
  6. Zbyt mały budżet dzienny i za duże grono odbiorców, nawet tych, którzy niekoniecznie mogą być danym produktem zainteresowani, przez co limit się wyczerpuje i reklama nie dochodzi do osób, do których powinna dojść, a osoby które nie chciały reklamy wyklikają limit dzienny.
  7. Nie ustawiają list wykluczających, przez co synonimy do danej frazy również się wyświetlają, lecz niektóre synonimy mogą znaczyć delikatnie co innego lub należą do odmiennych działów przez co warto ustawić taką listę.
  8. Brak testowania kampanii, przez co wiele się traci. Możliwe jest, ze przy zmianie jednego ustawienia przynosi się 2x większe zyski.
  9. Trzymanie się kurczowo zasad, które mogą być lekko przestarzałe. Należy próbować i testować, a pomysł może łatwo i szybko przyciągnąć ludzi.

Jeśli nie mamy pomysłu jak dobrze skonstruować baner, warto poradzić się firmy, która jest specjalistą w tej dziedzinie. Często specjaliści w tworzeniu banerów znajdują się Wrocławiu jak producentreklamy.eu.  

Dodaj komentarz